Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Infiniti serii G - prezentacja gamy modelowej na rok 2010
Nowe Infiniti G37 2010

Infiniti serii G - prezentacja gamy modelowej na rok 2010

2010-02-15 - K. Spychalski     Tagi: Infiniti, Infiniti G37
Rolle, Szwajcaria (12 lutego 2010 r.) - Wersje sportowych dwudrzwiowych samochodów marki Infiniti - G Coupé i G Cabrio na rok 2010 wyróżniają przede wszystkim ulepszone wnętrza. Klienci znajdą w nich teraz jeszcze więcej oryginalności, kunsztu i funkcjonalności, które są specjalnością i znakiem rozpoznawczym luksusowej marki. Zmiany w samochodach klasy performance z silnikiem V6 są kontynuacją podobnych modyfikacji wnętrza, jakie w roku 2010 przechodzi także trzeci reprezentant linii G - sedan, który zostanie udoskonalony również na zewnątrz. Ponadto, w odpowiedzi na oczekiwania klientów, dla sedana i coupé, Infiniti wprowadza nową specyfikację „all-inclusive”, zwaną Premium.

Zobacz także: Infiniti M - galeria »
Najważniejsza zmiana wnętrza objęła przeprojektowanie konsoli, wzorowanej na tej z crossoverów EX i FX. Udoskonalona konsola lepiej wkomponowuje się w unikalny charakter wnętrza Infiniti, uwydatniającego naturalne materiały i kunszt japońskich rzemieślników, przy zachowaniu ergonomicznej doskonałości.
Aluminiowe elementy wewnątrz kabiny zdobi nowy deseń, inspirowany tradycyjną japońską kaligrafią. Występujące jako opcja drewno klonowe jest teraz wykończone na wysoki połysk, a tło tarczy i zegara instrumentów są białe.

Po raz pierwszy w Coupé montowany jest twardy dysk HDD platformy informacji i rozrywki Infiniti - Connectiviti, zaś wersja z nawigacją, czyli Connectiviti+, staje się wyposażeniem standardowym modeli wersji Premium. Connectiviti+ jest dużo bardziej funkcjonalne niż poprzedni system nawigacji, między innymi dzięki trójwymiarowej grafice i dostępowi do informacji turystycznych Przewodnika Michelin. Podczas przeliczania trasy, Cocectiviti+ jest czterokrotnie szybszy niż wcześniejszy system, oparty na DVD.Dzięki pakietowi multimedialnemu, cała linia G na rok 2010 może się teraz szczycić tym, że znajduje się w czołówce najlepiej standardowo wyposażonych luksusowych aut w Europie. Nabywcy nie muszą już uzupełniać wyposażenia o kłopotliwe i wciąż drogie opcjonalne zestawy, jak to jest w przypadku niektórych konkurentów.Do palety lakierów Coupé i Cabrio 2010 dodano nowy kolor - ciemnoszary. Jest to oczywiście Scratch-shield firmy Infiniti, czyli samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza, która usuwa drobne zadrapania w sposób wręcz magiczny. Inne elementy zewnętrzne modeli dwudrzwiowych pozostały niezmienione. Samochody zachowały dynamiczny, mocarny wygląd, coraz szybciej i coraz lepiej rozpoznawany w Europie.Zmienione modele to część rozszerzonej linii G na rok 2010, której zwieńczeniem są z kolei nowe wersje Premium. W związku z tym, że dotychczas klienci zamawiali G najczęściej w pełnych opcjach, Infiniti zdecydowało o montowaniu tych elementów standardowo w wersjach Premium, przenosząc pojęcie „najwyższej specyfikacji” („top spec”) na nowy, wyższy poziom. Jest to wręcz naturalne posunięcie dla marki już znanej z kompleksowych specyfikacji swoich modeli i krótkiej listy opcji.Wyposażenie standardowe wersji Premium, oprócz nawigacji satelitarnej systemu Connectiviti+, obejmuje także rozbudowany system audio firmy Bose®. W sedanie składa się nań 10 głośników, w Coupe - 11, a w Cabrio - 13, w tym dwa montowane w zagłówkach foteli. Dopełnieniem systemu jest przestrzeń twardego dysku, pozwalająca na przechowywanie muzyki, pochodzącej nawet z trzystu płyt CD. Standardem wersji Premium jest także kamera cofania i innowacyjna technologia bezpieczeństwa Infiniti, czyli inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control).

Wszystkie Infiniti są już wyposażone w tempomat oraz w ogranicznik prędkości, ale inteligentny tempomat ICC to wyjątkowo przemyślny system, który wykorzystuje czujniki laserowe do utrzymania bezpiecznego dystansu do pojazdu z przodu. Najnowsza wersja inteligentnego tempomatu, działającego w pełnym zakresie prędkości, automatycznie zatrzyma samochód, jeśli zajdzie taka konieczność.

Nowe edycje modelu G sedan i Coupé są dostępne albo w luksusowej wersji GT - ze skórzanymi, podgrzewanymi fotelami z pamięcią ustawienia i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy lub w bardziej sportowej wersji S. W drugim przypadku standardem są takie elementy wspomagające kierowcę, jak cztery koła skrętne (4WAS - 4-Wheel Active Steering), wiskotyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (viscous LSD - Limited Slip Differential), a także sportowe zawieszenie, fotele i hamulce.

Infiniti przewiduje, że wersje Premium staną się w Europie najlepiej sprzedawanymi wersjami gamy G. Według szacunków firmy połowa nabywców sedana wybierze GT Premium, zaś czterech na dziesięciu nabywców Coupé zdecyduje się na S Premium. W linii Cabrio już w tej chwili wersja GT Premium sprzedaje się lepiej niż GT, bowiem jej specyfikacja techniczna jest tak kompletna, że pozostaje tylko jedna opcja doposażenia.

Nabywcy G Coupe i sedan z rocznika 2010 mają teraz jeszcze prostszy wybór. Ale mniejszy wybór opcji oznacza, że modele w wersjach podstawowych są jeszcze lepiej wyposażone niż dotychczas. Oto niektóre elementy standardowe wersji podstawowych: biksenonowe reflektory, czujniki parkowania, elektryczna regulacja przednich foteli i kolumny kierownicy, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk, tempomat/ogranicznik prędkości oraz samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza Scratch-Shield. Teraz dochodzą do tego także wszystkie zalety multimedialne systemu Connectiviti z jego siedmiogłośnikowym systemem audio, dekoderem plików MP3, podłączeniem iPod/USB, wejściem AUX i technologią Bluetooth.

Kolejne zmiany w Infiniti G na rok 2010 są związane z sukcesem napędu na cztery koła, który dotychczas oferowany był jako opcja, a teraz stanowi osobną wersję. 44% kupionych w Europie G sedanów było modelami oznaczonymi literą x - czyli wyposażonymi w doskonale sprawdzający się w warunkach zimowych napęd na cztery koła, z inteligentnie rozdzielanym momentem obrotowym.

Także samochody Infiniti G z siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń i łopatkami zmiany biegów przy kierownicy są teraz, dla przejrzystości oferty, traktowane jako osobne wersje.

Pomimo znacznego wzbogacenia modeli linii G, ceny Infiniti G oraz G Coupé nie zmieniły się, zaś cena Cabrio wzrosła tylko nieznacznie, do 239 900 złotych. Ceny modeli z automatyczną skrzynią biegów i wersji z napędem na cztery koła uwzględniają ich poprzednie ceny oraz koszty tych elementów, które wcześniej występowały jako opcje. Podobnie jak nowe wersje Premium, mają one teraz wyjątkową wartość dzięki bardziej funkcjonalnej i udoskonalonej nawigacji systemu Connectiviti+.

Ceny G na rok 2010 zaczynają się od 182 900 zł za sedana, 196 900 zł za Coupé i 239 900 zł za Cabrio z elektrycznie składanym twardym dachem. Cena G37x z napędem na cztery koła zaczyna się natomiast od 199 300 zł.
Cennik nowej linii premium Infiniti
ModelWersja
Cena
GG37 MT GT Premium
204.760 PLN
GG37 AT GT Premium213.260 PLN
GG37x AT GT Premium221.160 PLN
GG37 MT S Premium215.260 PLN
GG37 AT S Premium223.760 PLN
G Coupe
G37 MT GT Premium218.760 PLN
G CoupeG37 AT GT Premium227.260 PLN
G CoupeG37 MT S Premium229.260 PLN
G CoupeG37 AT S Premium237.760 PLN
G CabrioG37 MT GT Premium259.500 PLN
G CabrioG37 AT GT Premium268.000 PLN
Dlaczego system Connectiviti jest tak wyjątkowy?

Connectiviti to jeden z najbardziej kompletnych i najbardziej przyjaznych dla użytkownika samochodowych systemów multimedialnych na świecie. Zadebiutował w G Cabrio na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show zaledwie rok temu. System ten idealnie łączy mnóstwo funkcji informacyjnych z rozrywkowymi. Wszystkie one są całkowicie zintegrowane i tak intuicyjne w obsłudze, że nabywca najprawdopodobniej nigdy nawet nie sięgnie do załączonej instrukcji obsługi.

Connectiviti jest obecnie montowany jako wyposażenie standardowe każdego modelu G i obejmuje siedmiogłośnikowy system audio z tunerem oraz odtwarzaczem CD. System obsługuje zarówno standardowe nagrania (cda), jak również pliki skompresowane, zapisane w formatach MP3 lub WMA. Po jednokrotnym odtworzeniu płyty, system automatycznie zapisze jej zawartość na twardym dysku Music Boxa o pojemności 2 GB. Stąd można odtwarzać muzykę w dowolnej chwili, co oznacza koniec płyt CD poniewierających się w samochodzie!

W systemie Connectiviti+, który jest wyposażeniem standardowym wersji Premium, pamięć Music Box wynosi 10 GB i pozwala na przechowywanie muzyki nawet z trzystu płyt CD. Dzięki zintegrowanej z dyskiem HDD muzycznej bazie danych Gracenote, użytkownik otrzyma precyzyjne informacje na temat wykonawcy, tytułu utworu i albumu, z którego ten pochodzi. Wszystkie utwory są dokładnie opisane, a muzykę można uporządkować według stylów muzycznych lub listy odtwarzania.

Connectiviti kocha również odtwarzacze MP3. Podłącza się je po prostu przez port USB, co pozwala na automatyczne ładowanie baterii iPod-a lub innego urządzenia MP3. Connectiviti wyświetla informacje o utworze, albumie i wykonawcy na siedmiocalowym kolorowym wyświetlaczu samochodu. Również obsługa iPod-a jest prosta - przez przyciski na wielofunkcyjnej kierownicy, montowanej standardowo. Inne urządzenia mogą być podłączone do systemu nagłośnienia przez wejście AUX lub za pomocą funkcji bezprzewodowego transferu muzyki (Bluetooth audio streaming) w samochodzie.

Dzięki funkcji Bluetooth również obsługa telefonu w samochodzie jest dziecinnie prosta. System Connectiviti pozwala na pełną integrację telefonu komórkowego i jego obsługę bez użycia rąk, przez system sterowania głosem, będący elementem standardowym. Co ważne - nie brzmi on tak, jakbyśmy komunikowali się z kosmitą.

Obsługa systemu przy pomocy głównego wielofunkcyjnego sterownika Infiniti (Infiniti Controller), w najmniejszym stopniu nie przypomina zgadywanki, a przyciski na kierownicy i system sterowania głosem to kolejne dowody dbałości Infiniti o wygodę i funkcjonalność.

W systemie Connectiviti+ użytkownik ma do dyspozycji jeszcze czwarty tryb - sterowanie za pomocą kolorowego, ośmiocalowego ekranu dotykowego. I na tym nie koniec, bo “+” dodany do nazwy “Connectiviti” oznacza dużo więcej. Oprócz Music Boxa o pojemności 10 GB system obejmuje też wbudowaną kamerę cofania i dysk o pojemności 30 GB - serce nawigacji satelitarnej.

Connectiviti+ cieszy oko użytkownika również trójwymiarową grafiką i monitorem o wysokiej rozdzielczości. Użyteczne miejsca (POI) i niektóre węzły komunikacyjne są wyświetlane jako obrazy trójwymiarowe, ze zdumiewającą ostrością. W nawigacji pomaga również udogodnienie wyjątkowe - dostęp do Przewodnika Michelin, zawierającego kompleksowe informacje o restauracjach, usługach i atrakcjach turystycznych dwudziestu głównych miast Europy. Obok standardowych opcji, system oferuje możliwość wyboru trasy widokowej.

Inne udogodnienie - informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, dostarczana przez tuner RDS-TMS, zapewnia błyskawiczną korektę trasy i pomaga kierowcy ominąć zatory na drodze. System ten zawiera ponadto funkcję automatycznego ostrzegania o radarach i czerwonych światłach sygnalizacyjnych, funkcję wyszukiwania za pomocą kodu pocztowego (w zależności
od państwa) oraz mapy 42 krajów.

Connectiviti+ umożliwia odtwarzanie płyt DVD. Ze względów bezpieczeństwa film jest wyświetlany dopiero po zatrzymaniu samochodu i zaciągnięciu hamulca ręcznego. Ekran może być również wykorzystywany do wyświetlania okładki płyty, z której pochodzi odtwarzany utwór lub do przeglądania zdjęć (w formacie JPEG). O możliwości ustawiania koloru tła ekranu zgodnie z własnym gustem nie powinniśmy nawet wspominać.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Cupra zapowiada nowy koncept


źródło: Infiniti

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Infiniti serii G - prezentacja gamy modelowej na rok 2010