Portal V10  »  Aktualności  »  Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Volkswagen Passat

Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy

2016-10-09 - F. Michalak     Tagi: Niemcy, Import
Nie od dzisiaj wiemy, że Polacy uwielbiają sprowadzać auta od naszych zachodnich sąsiadów. Okazyjna cena, bogate wyposażenie oraz szeroki wybór przyciągają coraz więcej kierowców. 

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował kilka ciekawych danych. Tylko we wrześniu  w Polsce zarejestrowano ponad 81 tys. samochodów importowanych, a łącznie od początku roku do rąk kierowców trafiło 690 tys. tego typu aut. Dla porównania salony opuściło zaledwie 37 385 nowych samochodów (wrzesień), a od początku roku klienci kupili ich 347 tys. 
Volkswagen Passat
Wśród konkretnych modeli coraz bardziej swoja pozycję zaznacza Opel, który skutecznie goni grupę Volkswagena. Klienci nadal najchętniej szukają modeli VAG-a z benzynowym silnikiem 1.8 idealnie nadającym się do przerobienia na gaz. Kierowcy coraz bardziej zauważają minusy diesli - szczególnie jeśli chodzi o koszty serwisu, stąd spadek samochodów zasilanych ropą. 

Na pierwszym miejscu wśród sprowadzanych modeli króluje Audi A4, zaraz za nim plasuje się VW Golf oraz Opel Astra. Lubiany przez Polaków Passat zajął 4. miejsce, natomiast BMW serii 3 znalazło się na 5. pozycji. Niepokojący jest jedynie fakt, że sprowadzane auta są coraz starsze, a średnia wieku auta, które trafia do naszego kraju wynosi prawie 12 lat. 



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
12

Komentarze do:

Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy

Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
500 plus 2016-10-09 14:13
zrobiło swoje. Teraz proletariat będzie się furami woził. Losu dzieci to nie poprawi. Ale tatusiowie poczują się lepiej.
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
kwasek2345 2016-10-09 16:06
"Nie od dzisiaj wiemy, że Polacy uwielbiają sprowadzać auta od naszych zachodnich sąsiadów." LOL, a moze PL to po prostu biedny kraj? Ze srednia placa w na poziomie 4 000 i coraz wyzszych oplatach na lewo i prawo chyba nie za bardzo nas stac zeby wydawac 80 000 na nowy samochod co nie?
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Z tym, że 2016-10-09 17:25
wielu mając 15 czy 30 tys nie wybierze auta klasy vw polo czy podobnego. Tylko starsze i bardziej dojechane klasy audi a 4 czy passata. Bo nawet jak w kieszeni wiatr świszcze to szpan ma być. Nie na darmo w Polsce znane jest powiedzenie zastaw się a postaw się. Ludziska dostali 500 to wielu poleciało po kredyty i po używki z komisu.
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
xsawierr 2016-10-09 19:38
To gamoniu zasrany zapakuj rodzinę do Polo i tym podobnych aut segmentu B to zobaczysz co można w bagażniku około 200 litrów
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Pitej 2016-10-10 00:48
To w końcu 500+ poszło na auta, wakacje nad morzem czy wódę i papierosy dla patologii? Już się gubię, tyle tych wersji :/ k***wa, 500 zł, a na ile starcza!~ A tak na serio, wszędzie musicie wpierdalać temat polityki, zwłaszcza w ten do bólu monotonny i jednogłośny sposób? Rzygać się chce. Faktycznie, w 100% zasługa programu 500+, bo przecież te pół tysiąca od kwietnia (?) to idealnie uzbierało do września 20 000 zł na Passata.
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Oczywiście 2016-10-10 11:29
a4, passat i bmw 3 to auta dla biednych rodzin. Kiedyś rodziny maluchami jeździły i jeszcze radocha była, że jest auto. Teraz polo nie dobre. Ale lepszy jakiś dojechany grzmot na kredyt. W ramach hasła zastaw się a postaw się. A potem lament po forach, że taki dobry był z małym przebiegiem a teraz się psuje. @Pitej na auto kredyt można wziąć nie wiedziałeś? i z 500 plus spłacać. Oceniać tutaj tego programu, na co kot wydał nie mam zamiaru. Ale strikte na dzieci to może pójdzie z 20 - 30 % tych środków. Reszta na zachcianki rodziców np bmw 3
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Tonny7 2016-10-10 12:57
Mam znajomych którzy sprowadzają samochody i wierzcie mi lub nie ale sprowadzanie dojechanych złomów jest praktycznie nie opłacalne. Teraz dobrze sprzedają się samochody segmentu C i D oraz wyższych, w ciemnych kolorach i najlepiej Full Opcji wyposażenia. Skrzynie raczej manual, mile widziane LPG na markowych podzespołach. Przedział cenowy 20-50 tyś zł. Za granicą nikt dobrego samochodu nie oddaje w okazyjnej cenie, przeważnie coś jest nie tak ale wtedy samochód przed sprzedażą jest naprawiany, często na możliwie najtańszym zamienniku lub częściach używanych. Czy widać efekt 500+ ? Może i widać, bo jeśli rodzic dotychczas te 500 przeznaczał na pieluchy, mleko(to dla dzieci jest dość drogie), kaszki, ubranka i inne mniejsze lub większe wydatki na rzecz swojej pociechy a teraz mu te 500 mocno poprawia budżet to może i warto kupić nowszy, lepszy samochód w którym to i rodzic i dziecko będą bezpieczniejsi?
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Pierwszy lepszy 2016-10-10 14:25
odcinek turbo kamery czy podobnego programu. Pokazuje jakie to super wózki sprowadzają do kraju handlarze. Oczywiście wszystko w atrakcyjnych cenach. Osoba biorąca kredyt na kilkanaście tys w 90 % wypadków będzie szukała najmłodszego, najbardziej wypasionego jak piszesz egzemplarza oczywiście w obrębie marek, które ją interesują powierzmy np to bmw 3. A to od razu pachnie kłopotami. Niestety przeciętny kupujący wciąż jeszcze przy danym budżecie kieruje się wypasem, rocznikiem a nie stanem technicznym czy wiarygodnym przebiegiem. Z tąd masa oszukanych a cofanie liczników kwitnie w najlepsze.
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Tonny7 2016-10-10 14:48
Co do cofania liczników w pełni się zgadzam ale w kwestii opłacalności sprowadzenia mocno rozbitego złomu już niekoniecznie. Drobny handlarz woli kupić przyzwoite auto, coś wymienić, ładnie wyczyścić i cofnąć licznik o 100 tyś. niż czekać pół roku na naprawę składaka, gdzie zamiast obracać kilka razy tą samą gotówką, musi jeszcze sporo doinwestować ale nie twierdzę, że takie przypadki całkowicie nie mają miejsca. Zwyczajnie coraz mniej jest to opłacalne, bo części do nowszych samochodów są bardzo drogie a na 10-15 złom po poważnym wypadku nie zarobisz, koszt naprawy przerośnie możliwy zysk albo wygóruje cenę do poziomu zdrowego auta. Nawiasem mówiąc opłaca się naprawiać tylko młode samochody których konstrukcja nie jest zbytnio naruszona a te po poważnych dzwonach sprzedawać na części.
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Mając na myśli 2016-10-10 16:55
złom nie piałem o kompletnie rozbitych wręcz skasowanych wrakach. Bo to wiadomo. bardziej miałem na myśli totalnie wyeksploatowane auta w całości i na oko niezłym stanie. Które można łatwo podpicować. Wymienić parę zużytych czy wytartych detali za małe pieniądze, cofnąć licznik itd. A potem taki użytkownik kupujący to auto na kredyt nie ma na naprawy. Które nawet w 15 letnim passacie tdi potrafią być kosztowne jak na budżet biednych rodzin. Na zachodzie często sygnałem do pozbycia się takich aut jest kumulacja kosztownych w naprawach usterek wychodząca przy badaniach technicznych lub zdiagnozowane ryzyko poważniejszej awarii.
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Flavix 2016-11-02 00:51
Sorry ale czego oni się spodziewali? że ludzi nagle będzie stać na nowe samochody?
Import starych samochodów w Polsce kwitnie jak nigdy
Bester 2016-12-05 09:25
Jeżeli wprowadzą w styczniu to co planują czyli wyższe opłaty celne to będzie pozamiatane z importem starszych samochodów