Portal V10 » Aktualności » Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show

Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show
2009-02-10 - K. Spychalski Tagi: Hyundai, Ekologia, Hyundai i30, Hatchback
Oprócz prototypu HED-6 i 3-drzwiowej odmiany modelu i20, koreański producent przedstawi w Genewie i30 w ekologicznej wersji blue.
Rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie, koreańska firma zaprezentowała prototypy ekologicznych modeli i10 oraz i30 z pakietem i-blue. Hyundai zapowiedział wtedy, że jeśli popyt na tego typu samochody będzie wystarczający, to auta trafią do seryjnej produkcji. I rzeczywiście, i30 blue jako pierwszy pojawi się w salonach sprzedaży, choć z prototypem sprzed roku oprócz nazwy łączy go niewiele. Produkowany w miejscowości Nosovice, w Czechach, koreański kompakt w wersji blue jako pierwszy Hyundai wyposażony został w system ISG (Idle Stop and Go), który pomoże mu obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Zadaniem układu ISG jest wyłączanie silnika podczas postoju (np. przed sygnalizacją świetlną) i włączenie go natychmiast, gdy jest to konieczne. Aby wszystko przebiegało sprawnie i bezpiecznie dla silnika, ISG wykorzystuje zaawansowany konstrukcyjnie rozrusznik podłączony do jednostki sterującej silnikiem, która na bieżąco monitoruje to co dzieje się z samochodem.
Pierwsze testy wykazały, iż zastosowanie ISG w i30 blue z silnikiem benzynowym 1.6-litra o mocy 122 KM, pozwoliło zmniejszyć średnie zużycie paliwa o 7% (z 6,2 do 5,76 l/100 km) i emisję CO2 ze 152 do 142 g/km. Początkowo model i30 blue będzie występować z dwoma silnikami benzynowymi, wspomnianym 1.6, a także 1.4-litra o mocy 109 KM. W późniejszym czasie, system ISG trafi również do pozostałych wersji silnikowych i30 oraz pozostałych modeli Hyundaia. Pierwsze egzemplarze i30 blue pojawią się w brytyjskich salonach sprzedaży jesienią tego roku.
Rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie, koreańska firma zaprezentowała prototypy ekologicznych modeli i10 oraz i30 z pakietem i-blue. Hyundai zapowiedział wtedy, że jeśli popyt na tego typu samochody będzie wystarczający, to auta trafią do seryjnej produkcji. I rzeczywiście, i30 blue jako pierwszy pojawi się w salonach sprzedaży, choć z prototypem sprzed roku oprócz nazwy łączy go niewiele. Produkowany w miejscowości Nosovice, w Czechach, koreański kompakt w wersji blue jako pierwszy Hyundai wyposażony został w system ISG (Idle Stop and Go), który pomoże mu obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Zadaniem układu ISG jest wyłączanie silnika podczas postoju (np. przed sygnalizacją świetlną) i włączenie go natychmiast, gdy jest to konieczne. Aby wszystko przebiegało sprawnie i bezpiecznie dla silnika, ISG wykorzystuje zaawansowany konstrukcyjnie rozrusznik podłączony do jednostki sterującej silnikiem, która na bieżąco monitoruje to co dzieje się z samochodem.
Pierwsze testy wykazały, iż zastosowanie ISG w i30 blue z silnikiem benzynowym 1.6-litra o mocy 122 KM, pozwoliło zmniejszyć średnie zużycie paliwa o 7% (z 6,2 do 5,76 l/100 km) i emisję CO2 ze 152 do 142 g/km. Początkowo model i30 blue będzie występować z dwoma silnikami benzynowymi, wspomnianym 1.6, a także 1.4-litra o mocy 109 KM. W późniejszym czasie, system ISG trafi również do pozostałych wersji silnikowych i30 oraz pozostałych modeli Hyundaia. Pierwsze egzemplarze i30 blue pojawią się w brytyjskich salonach sprzedaży jesienią tego roku.
źródło: WorldCarFans; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show
Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show
Toolbox 2009-02-13 09:45
Wszystko pięknie ładnie ale Hyundai pewno jak zwykle zarżnie projekt wysoką ceną! Może lepiej realnie ocenić szanse tego auta na rynku i nie ustawiać cennika "pod Golfa" bo to nic dobrego nie przyniesie. Volkswagen wprowadził na polski rynek całą serię aut Blue Motion ale z dieslem 1,9 TDI 105KM i są droższe od zwykłych aut tylko o 2000 zł. Do tego powszechnie wiadomo, że 1,9 TDI spala naprawdę mało a po modyfikacjach w Golfie VI średnio ma spalać ok. 3,8 l/100 km. Więc i30 musi być wyraźnie tańsze od Golfa żeby mieć choć cień szansy.
Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show
Prix 2009-02-14 22:21
W Golfie VI w wersji BlueMotion ma być nowy silnik z turbosprężarką i Common Rail. Faktycznie ma spalać 3,8l i obniżona została także emisja dwutlenku węgla - do 99 g/km. Tyle to Prius ma.
Co do benzyny to zwykły 1.4 TSI z DSG (122KM) wg. danych 6l i 138 g/km. Z tego co wiem to ten 1,9 jest obecnie montowany w Jetta i Golf Variant.
Podobne: Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show




Podobne galerie: Hyundai i30 blue - premiera na Geneva Motor Show



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Hyundai
Newsletter
Galerie zdjęć