Portal V10  »  Relacje z imprez  »  AutoCity 2013, czyli całkiem spory kącik grupy Volkswagena podczas Motor Show 2013

AutoCity 2013, czyli całkiem spory kącik grupy Volkswagena podczas Motor Show 2013

2013-04-05 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Audi, Porsche, Skoda, Volkswagen, Targi, Imprezy, Poznań
Volkswagen Group Polska zajmuje w Wielkopolsce bardzo ważne miejsce. Fabryka użytkowych modeli Caddy oraz Transport jest wszak jednym z największych pracodawców regionu, stanowiących jedną z siły napędowych gospodarki. Również poza Wielkopolską grupa Volkswagena nie musi jednak narzekać na brak zainteresowania - Skody sprzedają się niczym świeże bułeczki, a Volkswagen pełni u nas rolę niemalże marki premium.
Nic więc dziwnego, że po raz kolejny Volkswagen Group Polska postanowił zadbać o odpowiednio rozbudowane stoisko w czasie targów Motor Show w Poznaniu. Przez odpowiednio rozbudowane rozumie się tutaj zajęcie całej, osobnej hali, wypełnionej po brzegi pojazdami wyprodukowanymi przez należące do grupy marki. Całe wydarzenie otrzymało nazwę AutoCity 2013, a obecne były na nim osobowe i dostawcze Volkswageny, Skody, Porsche oraz Audi.
Każda z marek zaprezentowana została w inny sposób. Centralne miejsce zajmowały oczywiście osobowe Volkswageny, wystawione przede wszystkim w wyróżniających się wersjach wyposażeniowych. Rodzinnego Tourana reprezentowała wersją Cross, natomiast obok zwykłego Passata zaparkował modele R-Line oraz Alltrack. Sportowa seria R była zresztą reprezentowała także przez popularne Polo, jak i nieco bardziej niszowe Scirocco. W ten sposób Volkswagen ewidentnie chciał podkreślić próby ścisłego dopasowania się do potrzeb klientów.

Zobacz także: AutoCity 2013 - galeria »
Główną atrakcją "volkswagenowskiej" części był jednak Golf, a konkretnie jego siódma generacja, wybrana niedawno Samochodem Roku 2013. Podobnie jak główną atrakcją w zakątku Skody była Octavia trzeciej generacji, czyli pewny bestseller polskiego rynku najbliższych lat. Kolejne egzemplarze czeskiego pojazdu, o różnych poziomach wyposażenia miały przekonać, że to właśnie ta maszyna ponownie pobije rekordy sprzedaży.
W części opanowanej przez Porsche panował za to model 911, w wyjątkowym wydaniu 911 GT3, przygotowanych do profesjonalnych wyścigów torowych. Obecność tak wyjątkowego pojazdu miała być uświetnieniem pięćdziesięciolecia modelu 911, które obchodzone jest właśnie w tym roku. Nie zabrakło jednak także nowego Caymana S, a także dobrze wszystkim znanych modeli Cayenne i Panamera.
Niewiele wolniejsze samochody zaprezentowano na stoisku Audi. Najciekawszą maszyną był tam model SQ5, czyli usportowiona wersja popularnego SUV-a. Co ciekawe, SQ5 jest pierwszą konstrukcją z serii "S", którą wyposażono w silnik wysokoprężny. W tym przypadku jest to 3-litrowy motor o niebagatelnej mocy 313 KM. Obok tego ewidentnie szosowego SUV-a zaparkowało natomiast znacznie spokojniejsze, najnowsze Audi A3 Sportback.
O dziwo, niemniejsze emocje wzbudzały pojazdy wystawione pod szyldem Volkswagen Samochody Użytkowe. Obok karetki pogotowia ratunkowego na bazie Craftera stanęły bowiem wariacje na temat produkowanych w Poznaniu "dostawczaków". Próżno było więc szukać standardowego, nudnego Caddy. Obecne było za to Caddy w wydaniu kampingowym, zmodyfikowane jako przedłużana limuzyna, a także atrakcyjny pickup.
Trzeba jednak przyznać, że nic nie wzbudziło takich emocji, jak zaserwowane przez grupę Volkswagena premiery. Na AutoCity zaprezentowano bowiem po raz pierwszy w naszym kraju Volkswagena Jetta Hybrid oraz Skodę Octavię Combi. Ten pierwszy ma do siebie przekonywać ekologicznym charakterem i spalaniem na poziomie 4,1 l/100 km, przy bardzo atrakcyjnych osiągach. Głównym autem nowej Skody będzie natomiast bagażnik o pojemności 610 litrów i jedynie 4000 zł dopłaty w stosunku do wersji liftback.
Zarówno hybrydowa Jetta, jak i Octavia z plecakiem trafią w naszym kraju do sprzedaży w czerwcu bieżącego roku. Również wtedy zaprezentowane zostaną nowe odmiany Golfa VII generacji - sportowe GTI i GTD oraz praktyczne kombi.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

AutoCity 2013, czyli całkiem spory kącik grupy Volkswagena podczas Motor Show 2013

AutoCity 2013, czyli całkiem spory kącik grupy Volkswagena podczas Motor Show 2013
Toolbox 2013-04-05 09:08
Chyba to nikogo nie dziwi, przecież Skoda i Volkswagen to na polskim rynku dwie marki o najwyższej sprzedaży aut nowych, liderzy rynku. Taka pozycja zobowiązuje marketingowo.